28.03.2018

Τι μας κάνει να παρατάμε το γυμναστήριο;

Από τα τέλη Ιανουαρίου έως τα τέλη Μαρτίου, είναι η περίοδος που οι περισσότεροι άνθρωποι ξαναθυμούνται το γυμναστήριο. Συνήθως η αφορμή είναι τα επιπλέον κιλά μέσα στις γιορτές, τα οποία θέλουν να χάσουν, αλλά η βαθύτερη αιτία είναι το γεγονός ότι σύντομα η άνοιξη θα του ... αναγκάσει να πετάξουν από πάνω τους τα πολλά ρούχα και θα αρχίσει να φαίνεται το σώμα τους, το οποίο ήδη φαντασιώνονται με μαγιό στα τέλη Μαΐου. Όμως πόσοι τελικά αρχίζουν γυμναστήριο εντατικά, πόσοι το συνεχίζουν και για πόσο; Τι τους κάνει να το ξανά -εγκαταλείψουν; Εκτιμάται ότι από το 45% των ανθρώπων που θέτουν ως στόχο το γυμναστήριο στις αρχες κάθε χρονιάς, μόλις το 8% τον πραγματοποιούν με επιτυχία. Άραγε τι είναι αυτό που μας κάνει να τα παρατάμε;

Η καθημερινότητα ως ...δικαιολογία! 

 

Όλοι έχουμε δουλειές, κάποιοι οικογενειακές υποχρεώσεις, ενοχλήσεις από χρόνια προβλήματα υγείας, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν έχουμε καθόλου ελεύθερο χρόνο. Οι περισσότερες μελέτες που έχουν γίνει για το θέμα, έχουν δείξει ότι χρησιμοποιούμε την καθημερινότητα ως δικαιολογία για να μην κάνουμε άσκηση, ενώ την ίδια ώρα προτιμούμε να αφιερώνουμε τον ελεύθερο χρόνο μας σε άλλες πιο ...καθιστικές δραστηριότητες. Μια προσεκτική καταγραφή του ελεύθερου χρόνου μας για μια εβδομάδα ή ένα μήνα θα μας πείσει ότι υπάρχει χρόνος για γυμναστική, τονίζουν οι επιστήμονες. 

 Δεσμευόμαστε στον εαυτό μας αλλά όχι στους άλλους. 

 Ξεκινάμε γυμναστική, αλλά συνήθως δίνουμε αναφορά για την πρόοδο μας, μόνο στον ίδιο μας τον εαυτό, οπότε εύκολα εγκαταλείπουμε. Έχει διαπιστωθεί ότι εάν δεσμευτούμε - όχι μόνο οικονομικά προκαταβάλλοντας μια συνδρομή σε ένα γυμναστήριο - σε φίλους γνωστούς, αλλά κυρίως σε κάποιον που θα μας υπενθυμίζει θα μας ενθαρρύνει  και θα μας κατευθύνει στην άσκηση , τότε την εγκαταλείπουμε με μεγαλύτερη δυσκολία. Η λύση δεν είναι μόνο ο προσωπικός γυμναστής. Μπορεί να είναι η συντροφιά ενός φίλου στο γυμναστήριο ή ακόμα και ένα μήνυμα υπενθύμισης στο τηλέφωνο για την ημέρα και ώρα που πρέπει να γυμναστούμε.

 Μεγάλες, μη ρεαλιστικές προσδοκίες.

 Αν κάποιος δεν έχει γυμναστεί συστηματικά κατά το παρελθόν και ξαφνικά αποφασίσει ότι θα πρέπει να πηγαίνει 5 φορές την εβδομάδα στο γυμναστήριο, το πιο πιθανό είναι να εγκαταλείψει την προσπάθεια μέσα στους 2 με 3 πρώτους μήνες. Είναι λαθος να ξεκινάς με υψηλούς στόχους και πολλές ώρες ασκήσεις τονίζουν οι επιστήμονες που επισημαίνουν ότι δύο φορές την εβδομάδα ένα ήπιο προγραμμα άσκησης είναι υπεραρκετό για αρχή, έως ότου το γυμναστήριο ενταχθεί στην καθημερινότητα και γίνει πράγματι  τροπός ζωής.

 Μονότονα προγράμματα τα οποία δεν μας ευχαριστούν. 

 Πολλοί άνθρωποι βαριούνται εύκολα στη ζωή τους, πόσο μάλλον στο γυμναστήριο, ιδίως όταν θα πρέπει να βρίσκονται για τουλάχιστον μία ώρα πάνω σε ένα κυλιόμενο διάδρομο. Ένας ακόμα λόγος που τα παρατούν, είναι το γεγονός ότι επαναλαμβάνουν σχεδόν μηχανικά κάθε φορά, τον ίδιο πρόγραμμα άσκησης. Η λύση σ αυτό, σύμφωνα με τους ειδικούς είναι να αποφασίσουν αν προτιμούν μια μοναχική εκγύμναση ή αν αποδίδουν περισσότερο και βαριούνται λιγότερο σε ένα ομαδικό πρόγραμμα.

Recent Posts