22.03.2018

Οι τρόποι να παχύνεις τρώγοντας σαλάτες!

Πολλοί άνθρωποι για να χάσουν βάρος καταφεύγουν στη λύση της σαλάτας, ως κυρίως γεύμα. Με την γενική πεποίθηση ότι είναι ένα υγιεινό πιάτο και συνήθως χωρίς πολλές θερμίδες, η σαλάτα μπορεί - δυστυχώς - να αποδειχθεί πιο παχυντική, και από ένα burger.

Ένα μικρό στρογγυλό σάντουιτς με μπιφτέκι και μια μικρή μερίδα τηγανητές πατάτες, έχουν κατά προσέγγιση 450 θερμίδες και 18 γραμμάρια λιπους, ενώ μια σαλάτα του καίσαρα με παχύρευστη έτοιμη σάλτσα μπορεί εύκολα να υπερβεί τις 500 θερμίδες και τα 25 γραμμάρια λίπους. 

 Tι συστήνουν οι διατροφολόγοι να αποφεύγουμε στις σαλάτες και γιατί; 

 Τις σάλτσες - ιδίως τις έτοιμες - που περιέχουν κρέμα, αρκετό τυρί και λιπαρά. Ακόμα όμως κι αυτές που φτιάχνονται στα εστιατόρια με λιωμένα τυριά,  μπορούν ανάλογα με την ποσότητα που χρησιμοποιείται, να προσθέσουν μέχρι και 300 θερμίδες σε μια σαλάτα. 

 Ta light dressing για τη σαλάτα. Σε αρκετά από αυτά , οι παρασκευαστές για να αντικαταστήσουν τα λιπάρα, αναγκάζονται να προσθέσουν υπερβολικό αλάτι ή  προίοντα γλυκόζης και άλλους απλούς υδατάνθρακες που ενοχοποιούνται για την αύξηση του βάρους. 

 Τις «μοδάτες» σαλάτες όπου τα λαχανικά βρίσκονται μέσα σε φωλίες από τυρί ή κάποια πίτα. Μια σαλάτα με σως που βρίσκεται σε μια «φωλιά παρμεζάνας» είναι ένα υπερπλήρες γεύμα με πολλές θερμίδες αν καταναλωθεί και η παρμεζάνα. 

 Το μπέικον και αλλά αλλαντικά που μπαίνουν στις σαλάτες,  τις μετατρέπουν σε λιγότερες υγιεινές επιλογές, όχι μόνο λόγω αυξημένων θερμίδων, αλλά διότι τα επεξεργασμένα προίοντα κρέατος, είναι από μόνα τους απαγορευτικά, σύμφωνα και με τις τελευταίες συστάσεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας. 

 Τα αποξηραμένα φρούτα,  συχνά περιέχουν γλυκαντικά και ζάχαρη πέρα από τα φυσικά σάκχαρα που έχουν όταν αποξηραίνονται. Με μέτρο λοιπόν στις σαλάτες τα φρούτα, ακόμα κι αν έχουν αποξηρανθεί φυσικά. Το ίδιο ισχύει και με τους καραμελωμένους ξηρούς καρπούς. 

 Τα κρουτόν - κυρίως και λιγότερο οι ψητές «φλοίδες» αποξηραμένου ψωμιού αλλά και το παξιμάδι σε μεγάλες ποσότητες,  μετατρέπουν μια σαλάτα, σ ένα γεύμα υδατανθράκων με υψηλή θερμιδική αξία, ικανό να καλύψει τις μισές ημερήσιες διατροφικές ανάγκες, κάποιου που προσέχει τη διατροφή του. 

 Τέλος, οι υπερβολικές ποσότητες από υγιεινά τρόφιμα μέσα στη σαλάτα, αυξάνουν πολύ το θερμιδικό της φορτίο. Τα πιο συχνά λάθη γίνονται με το αβοκάντο, τις ελιές και τους ξηρούς καρπούς.                                                         

   





Recent Posts