24.01.2018

Επιτρέπονται τα λιπαρά σε μια δίαιτα;

Υπάρχουν καλά και κακά λιπαρά ή μήπως όλα τα λιπαρά έχουν θέση στη διατροφή μας; Όπως μου εξηγεί η Α.Φιλίππου, κλινική διαιτολόγος-διατροφολόγος, υπάρχουν τα κορεσμένα και τα ακόρεστα λιπαρά. Τα ακόρεστα είναι τα ωφέλιμα και τα κορεσμένα, τα μην ενδεδειγμένα για την υγεία μας. Ή μήπως όχι;

 Οι επιστήμονες δεν έκρυψαν την έκπληξη τους, όταν το καλοκαίρι του 2017, μία νέα μελέτη η pure ούτε λίγο ούτε πολύ αθώωσε τα κορεσμένα λιπαρά. Τα αποτελέσματα της έδειξαν ότι τα ζωικής προέλευσης λιπαρά, το κρέας, το βούτυρο, τα λιπαρά τυριά, δεν είναι επικίνδυνα ή τουλάχιστον τόσο επικίνδυνα όσο πιστεύαμε μέχρι σήμερα για την εμφάνιση καρδιαγγειακών παθήσεων. Βέβαια όπως και κάθε φορά που υπάρχει μια νέα μελέτη που φέρνει ανατροπές, οι επιστήμονες αναθεωρούν, αλλά δεν παύουν να κρατούν την ισορροπία.

Ἐτσι, πλέον είναι πιο ανεκτικοί ακόμη και στην ύπαρξη συγκεκριμένων κορεσμένων λιπαρών σε μια δίαιτα απώλειας βάρους. Όμως  μή βιάζεστε να πανηγυρίσετε. Η επιτρεπτή ποσότητα τους είναι μικρή, καθώς οι ειδικοί ακόμα και στη δίαιτα, προτιμούν τα ακόρεστα λιπαρά, όπως το ελαιόλαδο, οι ξηροί καρποί κ.α, αλλά κι αυτά σε ελεγχόμενες ποσότητες. Συμπέρασμα; Τα λιπαρά, είτε  είμαστε σε δίαιτα είτε όχι θα πρέπει να καταναλώνονται με μέτρο, ιδιαίτερα το κορεσμένα.

Recent Posts