06.01.2018

Τρώω σωστά και ρυθμίζω τα λιπίδια στο αίμα

Συχνά ακούω ανθρώπους να να λένε οτι δεν μπορούν να ρίξουν τις τιμές της κακής χοληστερόλης, αλλά και να ανεβάσουν αυτές τις καλής χοληστερόλης. Η αλήθεια είναι οτι οι ιδανικές τιμές των λιπιδίων στο αίμα, μοιάζουν άπιαστο όνειρο για ανθρώπους που έχουν κληρονομική προδιάθεση ή για όσους έχουν λίγα κιλά παραπάνω.

Από την άλλη πλευρά, είναι πολύ ενδιαφέρον το γεγονός ότι αρκετοί άνθρωποι με τσιμπημένες τίμες λιπιδίων στο αίμα καταφέρνουν να τις μειώσουν μόνο αλλάζοντας τη διατροφή τους, χωρίς να πάρουν φάρμακα. Δυστυχώς τα φάρμακα τα οποία θα ανέβαζαν την καλή χοληστερόλη, απέτυχαν εκτός από ένα που συνεχίζει να δοκιμάζεται. Σίγουρα υπάρχουν φάρμακα που μπορούν να ρίξουν την κακή χοληστερόλη σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Όμως γιατί να μπει κάποιος στη διαδικασία να πάρει φάρμακα, όταν οι τιμές του δεν είναι ιδιαίτερα υψηλές και μπορεί να τις ελέγξει τροποποιώντας κάποιες διατροφικές του συνήθειες, χάνοντας κιλά και βάζοντας την κίνηση στη ζωή του.

Οι επιστήμονες τα τελευταία χρόνια έχουν αναθεωρήσει τις απόψεις τους σχετικά με τα αίτια που αυξάνουν τις τιμές της κακής χοληστερόλης στο αίμα μας. Κάποιες τροφές περιέχουν χοληστερόλη, όμως η χοληστερόλη αυτή δεν είναι ικανή να ανεβάσει τις τιμές της κακής χοληστερόλης στο αίμα μας, εφόσον καταναλώνουμε συχνά αυτά τα προϊόντα. Χαραχτηριστικό παράδειγμα το αυγό, το οποίο έχει απενοχοποιηθεί τα τελευταία χρόνια.

Οι τροφές που σίγουρα συμβάλλουν στην αύξηση των λιπιδίων στο αίμα είναι τα ζωικά και τα τρανς λιπαρά. Οι επιστήμονες τονίζουν πως το πρόβλημα δεν κρύβεται μόνο στο κρέας και δη το κόκκινο, στο οποίο υπάρχει αρκετό κρυμμένο λίπος ανάμεσα στις ίνες του, αλλά και σε πολλά τυποποιημένα τρόφιμα που χρησιμοποιούν ζωικό λίπος. Κάποιος τρώγοντας ένα μπισκότο ή να κομμάτι κέικ, δεν μπορεί να φανταστεί ότι αυτό συμβάλλει σε σημαντικό βαθμό στην αύξηση των λιπιδίων στο αίμα του.

Οι ειδικοί επισημαίνουν πως ο περιορισμός των ζωικών λιπαρών που υπάρχουν σε μια μεγάλη γκάμα τροφών στις μέρες μας, είναι το πρώτο σημαντικό βήμα για να ρίξουμε τις τιμές της χοληστερίνης στο αίμα. Όμως επειδή δεν μπορούμε να ζήσουμε χωρίς λιπαρά, θα πρέπει να αντικαταστήσουμε τα κορεσμένα, τα οποία θεωρούνται επικίνδυνα για την υγεία μας- καθώς μέσω των λιπιδίων συμβάλλουν στην προβληματική καρδιαγγειακή λειτουργία- με φυτικά λιπαρά όπως το ελαιόλαδο ή να τα περιορίσουμε.

Recent Posts