10.12.2017

Τα γαλακτοκομικά μας βοηθούν να χάσουμε βάρος, αλλά...

Αρκετοί διαιτολόγοι συστήνουν τουλάχιστον τρεις μερίδες γαλακτοκομικών προϊόντων με χαμηλά λιπαρά σε ημερήσια βάση. Η σύσταση τους, στηρίζεται στο γεγονός ότι πρόσφατες μελέτες, έχουν δείξει ότι ο συνδυασμός του ασβεστίου - που ας σημειωθεί διατηρούν τα light γαλακτοκομικά – με τις πρωτεΐνες που περιέχουν, μας βοηθά σημαντικά να χάσουμε τα επιπλέον κιλά.

Παρότι οι ερευνητές δεν έχουν κατανοήσει πλήρως τον μηχανισμό με τον οποίο τα  γαλακτοκομικά συμβάλλουν στη ρύθμιση του μεταβολισμού, εξακολουθούν να τα συστήνουν σε μία δίαιτα. Όπως μάλιστα υποστηρίζουν οι διατροφολόγοι, η σύσταση τους αυτή, λειτουργεί με επιτυχία σε αρκετά προγράμματα δίαιτας, τα οποία περιλαμβάνουν κυρίως γιαούρτι και γάλα χαμηλών λιπαρών.

Όμως όπως όλοι γνωρίζουμε, η διαδικασία απώλειας βάρους δεν είναι μια απλή υπόθεση. Η γευστικοί μας κάλυκες «εθίζονται» σε αυτό που μάθαμε να καταναλώνουμε από παιδιά και αναγνωρίζουν ως πιο νόστιμο - και σίγουρα είναι - το πλήρες σε λιπαρά γαλακτοκομικό προϊόν, είτε πρόκειται για τυρί, είτε πρόκειται για γάλα ή γιαούρτι.

 Η γεύση και η σχέση της με την κατανάλωση

Πρέπει λοιπόν να μην υποτιμούμε την ευχαρίστηση που μας προσφέρει η γεύση, υποστηρίζουν αρκετοί διαιτολόγοι, που λένε πως είναι προτιμότερο να καταναλώνουμε μια μικρή ποσότητα από ένα γευστικό τρόφιμο, από το να καταναλώνουμε μια μεγάλη ποσότητα από ένα τρόφιμο το οποίο δε μας δίνει γευστική ικανοποίηση.

Καλό είναι να μην ξεχνάμε πως η ικανοποίηση που προσφέρει η τροφή, περνά από συγκεκριμένα κέντρα του εγκεφάλου. Είναι λοιπόν πιθανό, όταν δεν ικανοποιούμαστε, να τρώμε περισσότερο, από τα light προϊόντα. Αρκετοί από εμάς, ακόμα και όταν κάνουμε δίαιτα, επιλέγουμε συνειδητά πλήρη γαλακτοκομικά, αλλά προσπαθούμε να ελέγξουμε τις ποσότητες, κάτι που δεν είναι πάντα εύκολο να επιτευχθεί.

 Δύο έρευνες που έφεραν τα πάνω, κάτω!

Όμως την άποψη αυτή «συμμερίζονται» και τα αποτελέσματα δύο επιστημονικών μελετών που έδειξαν ότι τα πλήρη σε λιπαρά γαλακτοκομικά προϊόντα μπορούν να μας βοηθήσουν  να χάσουμε κιλά! Κατέληξαν στο παράδοξο αυτό συμπέρασμα και μας μπέρδεψαν ακόμα περισσότερο.

Η μία μελέτη δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Scandinavian Primary healthcare. Άντρες μέσης ηλικίας που κατανάλωναν πλήρες γάλα, μελετήθηκαν για 12 χρόνια και συγκρίθηκαν με άλλους, οι οποίοι ποτέ ή σπάνια είχαν στη διατροφή τους γαλακτοκομικά προϊόντα υψηλά σε λιπαρά. Το αποτέλεσμα ήταν μη αναμενόμενο. Όσοι έτρωγαν τα πλήρη γαλακτοκομικά είχαν λιγότερες πιθανότητες να γίνουν παχύσαρκοι!

Η δεύτερη μελέτη, η οποία δημοσιεύτηκε στο περιοδικό European Journal of Nutrition, είναι μία μετα-ανάλυση 16 ερευνών παρατήρησης. Η μελέτη βασίστηκε στην υπόθεση ότι τα πλήρη σε λιπαρά γαλακτοκομικά προϊόντα, σχετίζονται με παχυσαρκία και αυξημένο καρδιαγγειακό κίνδυνο. Όμως οι ερευνητές, όχι μόνο δεν μπόρεσαν να υποστηρίξουν αυτή την υπόθεση, αλλά βρήκαν ότι η διατροφή με πλήρη γαλακτοκομικά προϊόντα, σχετιζόταν με χαμηλότερο κίνδυνο για παχυσαρκία!

 Το συμπέρασμα

Οι επιστήμονες πάντως τονίζουν ότι πρόκειται για δύο μελέτες ανάμεσα σε τόσες άλλες και μας ζητούν να κρατήσουμε ως συμπέρασμα το εξής: Αν υπάρχουν γαλακτοκομικά σε μία δίαιτα, προσπάθησε να ελέγξεις τις ποσότητες. Είτε πρόκειται για πλήρη γαλακτοκομικά, είτε χαμηλών λιπαρών. Δεν θα σε βοηθήσουν από μόνα τους, στην απώλεια βάρους, αλλά μόνο όταν ενταχθούν σε ένα συνολικό πρόγραμμα ισορροπημένης διατροφής και άσκησης.

 

Recent Posts